• Comparteix a WhatsApp
  • Envia

L'ús de les TIC en la participació ciutadana (20228/2018-1)

Torna

L’ús en genèric de la tecnologia no implica de forma implícita la millora de la participació ciutadana. Però coneixent les possibilitats concretes que les noves eines i solucions ens aporten, podrem buscar aquella solució que més s’ajusta a les nostra realitat, necessitats, recursos i processos que vulguem iniciar.

- Valorar quins aspectes cal tenir en compta l’hora d’escollir una solució tecnològica per a la participació ciutadana
- Conèixer eines i portals que ens ajuden en la gestió i posta en marxa dels processos participatius.

Personal tècnic i responsables del món local amb funcions relacionades amb el disseny i el desenvolupament de polítiques públiques, i amb la gestió d’espais i equipaments públics

- Marc teòric: concepte Govern obert: transparència i dades obertes, col·laboració i participació ciutadana

- Les eines digitals al servei del Govern obert. Eines d’informació, comunicació i participació: característiques i principals instruments o plataformes existents. Relació d’exemples actuals

- Les eines institucionals per a l’administració local i altres eines disponibles

- Experiències de l’administració local

Lluís Just Anguera
Director de Tecnologia i Innovació Tecnològica
Ajuntament d’Esplugues de Llobregat

El curs combina l'exposició teòrica de continguts amb el debat grupal i l'exposició per part de responsables públics de casos reals d’eines i portals que ajuden en la gestió i posta en marxa dels diferents processos participatius que pot endegar un ajuntament o entitat

20 i 28 de juny; de 10 a 14 h

Escola d'Administració Pública de Catalunya

30

8 hores

Activitat gratuïta

A l'alumnat que assisteixi al 80% de les hores lectives i superi les proves que s'estableixin, se li expedirà un certificat d'assistència i aprofitament

Laia I. Ferrer Cazalla